Африка - Okavango Delta, 07.03.2018г.

07.03.2018г., Okavango Delta, Day 14
Добро утро от Боцвана.
Няма изненада, че тази сутрин отново сме ранобудни, в 6:00ч. всички сме будни и кипи трескава подготовка. Всички прибрахме палатките, но нашия готвач и шофьор ги нямаше, за това взехме нещата в свои ръце и приготвихме закуската. Точно когато сложихме и последните неща, Стенли / нашият готвач от Зимбабве / дойде и започна да ни пържи яйца. Хапнхме набързо, измихме чиниите и както обикновенно за отрицателно време бяхме в камиона готови за път. Днес имахме около 200км до делтата на река Окаванго. Там трябва да стигнем до обяд, защото след това продължаваме с друг камион 4х4 до мястото където ще прекараме следващите две нощи. Лека полека започна да се вижда разликата между Южна Африка, Намибия и Боцвана. Пътищата започнаха да стават по-лоши, вече нямаше ограда край пътя и по целия път беше пълно с магарета, крави и какви ли още не животни. Започнаха и доста дупки и се получи много приятен славом с камиона. Малко се бавехме и Док караше по-бързо. Малко след като тръгнахме спряхме до търговски център, за да пазаруваме и за да обменим пари ако искаме. С две думи чакахме бюрата за обмяна да отворят. Имаше само едно работещо и смених 20 долара за 178 пули. Пула е валутата в Боцвана. На повечето места приемаха и южно африкански Ранд или долари, но намибийски долар не. Личеше си промяната, вече бензиностанциите бяха доста по мизерни, но няма как, това е навлизаме в сърцето на Африка, за жалост положението не е особено розово. В 13:30ч пристигнахме на изходния пункт от където трябваше да ни вземат. Док спря посред нищото, учуден бях от това че беше просто край пътя и точно след три минути беше дошъл камиона. За двадесет минути обядвахме и се натоварихме в каросерията на камиона. Представлявашв две пейки с гръб една към друга по продължението на камиона. Потеглихме, бавно но славно към къмпинга. Пътят бе около 40мин. Минава се през доста пясъци и малко летище. Стигаме до рая... Мястото на което се намира къмпинга е божествено, тук имаме перманентни палатки, почти като нашите, но с поставени легла вътре с удобни и приятни матрачета. Всичко е като една джунгла. Посред дърветата, много растителност. Баните и тоалетните са от рогоски, полу открити. Ресторант бара има голяма тераса с декинг точно до делтата и е пълно с растителност. Тук тока беше с генератор и работеше от 8 ч сутринта до 18ч. Няма интернет, няма обхват на телефона, пълно спокойствие. Две жени ни посрещнаха и обясниха за какво ни чака днешния ден. Настанихме се в палатките. Имахме час за почивка та след това от 16:30 ч. до 18:30ч. имахме планувана разходка с лодка из делтата на река Окаванго. Нямах никакви очаквания, но още в началото всичко ти надмина. Поръчаха си бяха напитки и когато седнахме в лодката, те вече бяха там. На път за лодката, минахме  по пътечка от декинг, която бе на около метър от земята на колове. От ляво и от дясно имаше големи палатки с баня и тоалетна зад тях. Беше като приказка може би над двадесет такива палтки, всяка със собствен път до нея. Нашият водач Сиско ни обясни малко правила и потеглихме. Небето, облаците и водата бяха зашеметителни. Бавно и полека навлизане по ръкавите. Приближихме се до разстителността за да търсим животи. В началото започнахме с няколко птици, корморан, пчелояд и още няколко други вида които просто не можех да запомня. Лека полека навлязохме в по малките канали където зачестиха пернатите приятели. Движихме се бавно спирахме, снимахме беше просто приказно. Всички се надявахме да видим крокодил и накрая имахме този късмет. Сиско видя един приятел в растителността, леко го подминахме и се върнахме, всички бяха в екстаз за няколко секунди през които както изглеждаше като заспал скочи и се гмурна под лодката. Всички доста се шашнаха защото всичко стана за броени секунди. Еуфорията беше обвзела всички, получихме това което искаме. Десетина минути по-късно видяхме още един приятел да си плува спокойно пред нас. Лека полека го приближаваме, но от него се виждаше само главата и очите му. Там обърнахме лодката за да тръгнем на обратно.
Над главата на крокодила, имаше дърво на което беше кацнал един огромен орел-рибар. Най голямата птица в региона. Стоеше достолепно и оглеждаше. Местните знаят че когато този орел е наблизо, то това е знак че има риба. Обясни ни няколко думи и даде газ на лодката. Бавно и приятно движещата се лодка се превърна в не толкова бавна лодка, която много приятно криволичеше из тесните канали. Срещу нас бе залеза, обграден от пухкави облаци. Слънчевите лъчи се гмуркаха във водата и същевременно озаряваха небето за последно през този ден. Усещането не може да се опише с думи, това е поредното нещо което човек трбва да изживее за да може да осъзнае колко приказно нещо е природата. Прибрахме се само петнадесет минути преди времето за вечеря. Днес бе ранна, за което всички се радвахме. На влизане в ресторанта ни посрещнаха със сложени прибори и чаши на масата и броени минути ни деляха от приказния завършек на деня. Бяха ни приготвили, ориз, варени картофи със сос, грах със сладък картоф и пилешко месо в офаляно в невероятен сос. За много кратко време и в много приятно време приключихме с вечерята и взехме по кафе или чай и се отпуснахме на спокойни приказки наслаждавайки се на звуците на джунглата. Имаше един много специфичен звук наподобяващ ксилофон и това беше някакъв вид гекон. Небето бе отрупано със звезди, млечнипът бе доста силно изразен. И така след петнадесет минути в тъмнината съзерцавайки приказния пейзаж на ноща дойде време за сън. На следващия ден ни чакаше интересна програма. Още в 21:30ч всички бяха в леглата.

Day 14 – Okavango Delta 07.03
This morning we rise early, heading towards Maun and the Okavango Delta.  On arrival in Maun this afternoon, we transfer by 4x4 to our waterside camp where we spend the next 2 nights in these tranquil surrounds. This unique and unusual ecosystem sees the annual flood waters of the Okavango River fan out into the sands of the Kalahari Basin. The seasonality of the flood waters lends the Delta its ever changing character. While water levels may fluctuate the tranquillity of this wilderness area remains constant.

Accommodation         Camp:  Nguma Island Lodge (Okavango Delta Excursion)

Facilities             Campsite with Shared Ablutions
Route            Ghanzi – Maun – Okavango Delta

Activity Package         Okavango Delta Excursion

Please be advised that clients who have not selected the Okavango Delta Activity Package will remain in Maun at the base camp with the truck for the next 2 nights. Meals are provided by the base camp and optional activities are available