24.02.2018г. Gariep (Orange) River – Fish River Canyon, Day 3

24.02.2018г. Gariep (Orange) River – Fish River Canyon,  Day 3
Сутринта станахме като по часовник в 6:30ч.
За норматив стънахме палатката и направихме сутрешния тоалет. Точно в 7:00ч. закуската беше готова. Пихме по кафе, хапнахме корнфлейкс с мляко и пържени яйца. В 7:30ч. бяхме готови за гребане с каяците по река Гариеп. Чакаха ни натоварени на стар камион без прозорци. Направихме си снимки, раздадоха ни спасителни жилетки и се качихме. Камиона кара 7км. за да ни остави на реката и ние да се приберем до къмпинга.
Разтоварихме надуваемите каяци от покрива, групирахме се и тръгнахме по течението на реката. Аз бях с Франшоа / ЮАР/, Димо беше с Кайл / САЩ/, Лиди / Белгия / бе с Гаред / Шотландия/, двете швейцарки бяха заедно.
След близо час по течението спряхме на Намибския бряг. Това бяха първите ни крачки в Намибия. Всички слязохме, сълякохме се и облякохме спасителните жилетки като памперси. Идеята бе да се спуснем по бързеите без да са влезли доста на дълбоко в нас камъните. Беше невероятно спускаш се от едната страна излизаш 200 метра по надолу. Повторихме го по няколко пъти. Всички си смениха позициите и потеглихме към кемпа. По реката имаше много корморани и други птици. Около час ни трябваше да стигнем до къмпинга. Паркирахме каяците по местата, платихме си удоволствието с 25 долара и се отправихме към нашият дом, камиона. Останалата част от групата ни чакаше да се приберем за да хапнем за обяд и така да тръгнем за Намибия. Бяха ни сготвили спагети със зеленчуци и месо, както и салата. Обяда отново бе превъзходен. В 11:30ч. вече пътувахме към границата.
Попълнихме анкета по път за Намибия, за да ни допуснат. Южноафриканската граница минахме доста бързо, всеки мина през едно гише с паспорта, а после нашият водач взе всичките паспорти и ги занесе в полицията, за да провери дали някой няма криминално деяние в ЮАР. Десетина минути по късно се качи при нас полицай който раздаваше паспортите, който беше с уникално чувство за хумор, с почти всички се смяхме. Минахме успешно, минута две след като тръгнахме спряхме на табелата. Welcome to Namibia за снимки. Направихме си и групова снимка. За Намибската граница се наредихме на една опашка и ни викаха един по един, мина доста бързо отново, но определено пункта на южна Африка беше много по-хубав. По време на пътя между границите си говорих с Гаред, който ми каза, че Намибия е неговата 125 та страна в която е бил. Все повече започвам да се шешкам от групата, май няма нито един нормален, но как да в друго, кой ще дойде да обикаля Африка с камион. Диптар ми даде да сложа отметка на неговата 75 та държава в телефона му. Малко след границата спяхме на бензиностанция за кафе и зареждане. Карахме още 20 - 30 км. по пътя и се отклонихме към Fish river canyon, пътя натам беше само чакъл и пясък, бяха забравили за асфалта. На около 150 км беше нашият къмпинг Hobas chalets. Вече бяхме в пустинята Намиб, отново къмпинга бе като Оазис, имаше басейн, бар, баните и тоалетните бяха отново по-хубави от тези на европейските къмпинги. Нямаше прекаран ток до там, електричеството бе от дизелов генератор. Дадоха ни два часа почивка и време за разпъване на палатки. В 17:45ч. тръгнахме за Fish river canyonвотиря по големина каньон, там бе предвидена разходка и посрещане на залеза. Док, много държеше всеки да си вземе бира или вино, защото не може току така да посрещнеш залеза там. Каньона беше на около 10 км от нас. С камиона ни закараха до много приятно място за наблюдаване, като там ни остави да си направим и да стигнем до точкатя на квото щяхме да посрещнем залеза. Гледката бе уникална, не бях виждал нещо подобно до сега, има време до Grand canyon. Сред поредните снимки тръгнахме към крайната точка. Вървенето беше изключително приятно, на моменти подухваше доста вятър, не гледката компенсираше всичко. За около 30 минути стигнахме до там. Бяхме заедно с другата група, те бяха с друг камион, но не бяха на къмпинг, а на хотел. Всички посрещнахме залеза, беше едино от най-уникалните усешания. Не ставаше за снимки, това беше преживяване което остава в душата ти, а не във фотоапарата. Много е важно човек да се наслади на малките радости в живота. Когато изпратихме слънцето се събрахме и поприказваме с Док. Обясни ни за утрешния ден, цял ден път, над 500км. по черни пътища в пустинята Намиб. Има голямото желание за обяд да намерим дърво за да имаме поне малко сянка и да хапваме навън, а не да ни раздават сухи пакети с храна, което беше доста мило. На прибиране, Кайл/САЩ/ пусна една тонколонка с дискотепна светлина и имаше парти в камиона  Прибрахме се в къмпинга около 20:30ч. За времето което ни нямаше, Стенли бе сготвил отново уникално. Ориз с винен кебап, варена царевица и тиква. Тук ми беше надеждата за сваляне на няколко килограма, но рязко я загубих след толкова вкусни неаща за хапване. Отново имахме и лагерен огън. Тези вечери са уникални, определено ще ми липсват някой ден. Отново след вечеря всички задружно прибрахме, измихме и приготвихме себе си и камиона за сън. Час постоях на една пейка наблюдавайки звездите, този път не от планината както се случва най-често, а от пустинята. В 22:30ч. всички бяхме по леглата.

Day 3 - Namibia – Gariep (Orange) River – Fish River Canyon

While the Orange River was named after the Dutch royal House, in recent times it has been referred to by its original name of Gariep, which simply means “river” in the indigenous KhoeKhoe language. Beginning its journey in the mountains of Lesotho the Orange River is the longest river in South Africa and offers a unique contrast to the desert landscapes along its banks. The best way to experience the river is by getting out on the water and this morning we have the opportunity to join an optional canoe trip on the river. Later this morning we cross the border into Namibia and travel onwards to the Fish River Canyon, one of the largest in the world. This afternoon we take a walk along the rim of the canyon and end our day with a memorable sunset on the canyon edge.

Accommodation        Hobas Campsite http://www.nwr.com

Facilities            Campsite Shared Ablutions

Please visit the website of the accommodation provider for a full list of the facilities offered.

Route             Orange/Gariep River to Fish River Canyon

Included Highlight         Scenic walk along the rim of Fish River Canyon

Optional Activity         Half-day canoe trip

Border Post        South Africa: Vioolsdrift, Tel: +27 (27) 277 618 760, Open 24 hours